Fakir Tezek Aramaya Çıkınca,Manda Suya Sıçarmış

1
665

Başlıktaki sevdiğim bir deyiş,yazacağım konuyla alakası yok.Yalnızca bu tür deyişleri hatırlatayım istedim..

Organlar ve mesleklerden bahsedicem bugün..Disiplin ve Denetleme Kurulu,Saymanlık gibi organlardan değil,bildiğin el-ayak-göt-parmak gibi organlar..

Organlar ve meslekler arasındaki bağlantı,ve organları kaybettikten sonra mesleğin durumu..

Düşün ki avukatsın,büronu açalı 5 sene olmuş,yani işleri yeni yeni düzene oturtmuşsun,az biraz isim yapmışsın.Oldu ya,konuşma yeteneğini kaybettin.Ne hissederdin ne düşünürdün,ömrünü adamışsın avukat olucam diye,30 küsür yaşına gelmişsin ve artık konuşamıyorsun..

Müvekkillere anlatamazsın ki Türk Hukukunda esas olanın,dilekçe üzerinden davaları yürütmek olduğunu..Bakın ben konuşamıyorum ama yazabiliyorum desen kimse sallamaz..

Şarkıcısın,tek yeteneğin sesin,ve sesini kaybediyorsun..Türkiyedeki çoğu şarkıcıyı düşün..Şarkı söylemek dışında hiç bir melekeleri yok,yani kaybettiğinde yerine ikame edebileceği bir zanaatı yok..

Yahu en basitinden Bülent Ersoy’u düşün,bir gün uyandı ve sesi yok,gitmiş,bozulmuş,pörtlemiş,ne iş yapabilir?

Bir piyanistin,ellerinden birini kaybetmesi..

Aksilikler üst üste gelir,yeni duruma adapte olmak,hayatını idame ettirebilmek için yeni bir iş,sanat,zanaat kolu aramak..

Göt kısmetten çıktı mı,uçkur 9 yerden çözülür..

Hayat acayip bişi,ilerisini bilememek,sürekli plan yapmak,yapılan planların ekseriyetinin götte patlaması..

İnsan plan yapınca,Tanrı gülümsermiş..

Nolurdu lan sadece 1 gün sonrasını bilebilseydik,onu da geçtim,1 saat sonrası da olur..

Ölüm,tuttuğunu öpüyor,akrabam 99 depreminden kurtuldu,ertesi gün ki artçı şokta kafasına beton düştü sokakta,vefat etti..

Acayip bi durum..

Yedekte bi iş mi bellesek,napsak kendimize..Su gibi insan,bulunduğu kabın şeklini alıyor,ama arada bazı insanlar var,kaba şekil veriyor..

İlerisini bilmediğimiz gibi,geçmişten de birşeyler öğrenmiyoruz agacım..Hataların tekerrür etmesi..Kumar kötüdür,dünya tarihinin başlangıcından beri vardır,nice insanın ağzına sıçmıştır,ama halan oynanır..

Bana olmaz,ben kaybetmem,ben ölmem,ben yenilmem,ben düzülmem-düzerim..Hah gördük!

Ama Türkiyede daha pis bir durum var..Elimiz,kolumuz,bacağımız,dilimiz yerinde,sapasağlamız,elimizde meslek var,ama,ama,iş yok!

Bu daha bi koyuyor be adama..Hani bi eksikliğin olsa da işe alınmasan “lan kader” der geçersin de,bu ne be?

Etrafta,donanımlı gençler sürüsü,asgari ücrete talim edecek durumda iş peşinde..

Yan okuduğun senelere,yan uykusuz geçen final haftalarına,yan aç kalıp kitaba yatırdığın paralara..

Hayat çok adil,terazi zerre şaşmıyor,bir kişi bile atlamadan hepimizi düzüyor,yaşasın..!

1 YORUM

CEVAPLA

İnsan mısın? *