Fabrika Ayarları Nedir İnsanın?

2
410

1999 depreminden sonra,enkazlardaki yağmalamalar,kolu kesilmek suretiyle bilezikleri çalınanlar oldu,bu manzaralar bir kaç gün manşet oldu,unutuldu gitti..3 gün evvel de İstanbul Sel Felaketi ve ardından gelen yağmalamalar..

Bu yaşananlar özeleştiri için iyi fırsat aslında..

Kabul edin etmeyin,millet olarak,diğer milletlerden daha ahlaklı,erdem sahibi,doğrucu olduğumuzu düşünüyoruz..

Bu özelliklerin bize,doğuştan verildiğini,fabrika ayarları olarak yüklendiğini sanıyoruz..

Alakası bile yok,diğer milletlerden,yekün olarak milletçe ahlaki olarak üstün olduğumuzu düşünmüyorum..

Türk’üm,doğruyum,çalışkanım..

Tamam,Türk’üm,ama doğru muyuz?Ne kadar doğruyuz?Almanya’da parayla çalışan otomatlarda,para yerine buz kalıbı atan biz değil miyiz?Devletin verdiği hayvancılık kredisinden yararlanmak için,bir günde dam kurup,krediyi aldıktan sonra,hayvanları satıp,damı yıkıp,kayıplara karışan kim?Kaç tane üniversite öğrencisi,aldığı öğrenim-katkı kredisini geri ödüyor,ödemeyi düşünüyor?

Gene devletin dönüm başına çiftçiye verdiği destek primi için,fazla fazla dönüm yazdıran kim?

Ne kadar doğruyuz?

Çalışkanlık?Çalışkan mıyız?Hangimiz savunur bunu?Çalışkan falan değiliz aga..Araştırmıyor,okumuyor,hazıra alışıyoruz..

Asillik falan hikaye oldu..Her milletin tecavüzcüsü var,bizde de var,uyuşturucu satıcısı?Bizde de var.Mafyası?Bizde de var.Dünyada işlenen her suçun bir örneği bizde de mevcut..

Ekonomik kriz sonrası Arjantinde halk,sokaktaki inekleri kesip yemişti,medya haber yapmıştı,bizde böyle bi kriz olsa,bunları yapmazdık..Nahhh yapmazdık,yapardık aga..

Kimse keyfinden,danaya saldırmıyo,aç ki saldırıyor..

Şunu anlamamız gerekir.Asil millet diye bir şey olmaz.İnsandır özünde,insanın asili,yavşağı vardır.Bir millet nasıl tümden asil,erdemli olabilir?Allah milletleri yaratırken..Hımm Finliler düzenbaz olsun,Macarları yalancı yapıyım,Japonlar da neşeli olsun,Türkleeer,Türkleri nasıl yapsam acaba?Hah,Türkler toptan Dürüst,asil,doğrucu,güzel ne varsa onlarda olsun..

Böyle bişi yok,olamaz da..

Tamam,kültürel değerlerin,dinin,geleneklerin toplum üzerinde etkisi bilimsel bir gerçek..

Ama şunu demek istiyorum özetle;

Ne zaman ki fabrika çıkış ayarları olarak Çalışkan,dürüst,namus timsali,asil bir millet olduğumuzla övünmekten vazgeçersek,kendimize iyilik yapmış olucaz.

Milleti insanlar oluşturur,biz de insanız,biz de çalıyoruz,öldürüyoruz,uyuşturucu satıyoruz..

Uyanalım,uyanalım ki daha alınacak çok yol var.

Milletimizin potansiyeli büyük,istediğimizde neler başardığımıza Tüm Dünya Tarihi şahit oldu.Allah milletimizi-devletimizi korusun,daimi olsun topraklarımız..

2 YORUMLAR

  1. kesinlikle katılıyorum arkadaşım..Sürekli bişeylerle kendimizi ve başkasını kandırıyoruz.Bir örnek de ben veriyim.Adam hacca gidiyor.Hacca gidince herkes onun iyilik timsali günahsız birisi gibi düşünüp onunla ilişkiler kuruyor.Alakası yok abi adam kendini aklıyo karapara aklar gibi. Ondan sonra hacı silüetine sığınıp istediği haltı karıştırıyo.

  2. Tespitler güzel yazı da güzel ama ; ne olursa olsun Türk milleti zekidir ,Türk milleti çalışkandır, Türk milleti ahlaklıdır. Şayet istisnalarsa kaydeyi de bozabilirler…
    selametle

CEVAPLA

İnsan mısın? *