Hepsi bir arada tablet gibiyiz

16
925

Deve kindar,insan kindar.
Tavuk korkak,insan korkak.
Kurt asil,insan asil.
Aslan yırtıcı,insan yırtıcı.
Köpek sadık,insan sadık.
Kedi nankör,insan nankör.
Arı çalışkan,insan çalışkan.
Koala tembel,insan tembel.
Yılan sinsi,insan sinsi.
Kartal özgür,insan özgür.
İnek üretken,insan üretken.
Koyun sallabaş,insan sallabaş.
Keçi inatçı,insan inatçı.
Tilki kurnaz,insan kurnaz..

Hemen hemen aynı gibiyiz di mi?
Ama bizim hiç bir canlıda olmayan artı bir özelliğimiz var..
İnsan YAVŞAK…!
İtirazı olan?,Efendim,duyamadım..

16 YORUMLAR

  1. Bence her insan iyi doğar daha sonra ya hürmet gösterilen olur ya da ibret gösterilen … tercih meselesi bu arada ben hala yavşak ne demek anlamadım

  2. seyhan bu söylediklerinin hepsinin temelinde nefis yatar.insanlar nefslerine hakim olduğu müddetçe melek ketına bile çıkabilir aksi halde hayvandan daha aşşağılık olabilir.
    çeşitli bakış açıları muhakkak ki sunulacaktır bize düşen herkese saygı duymak.

  3. Mideç, bence insanlar bence onurlu doğmaz, kendilerini yetiştirerek, besleyerek, beslenerek (ruhen beslenmek manasında) onurlu olabilirler. Benim yorumum çok sert olmuştu sanırsam sen ona takıldın. Ben insan olarak kendimize dışardan bakıp eleştirme konusunda daha açık olmamız gerektiğini düşünüyorum. Toz kondurulamaz varlıklar değiliz. İnsanların kendilerini çok yüceltmesi beni sinir ediyor, ondan o kadar kızmış olabilirim. İnsanlar tamamen kötü değil elbette, güzeller, yaratıyorlar, buzda dans felan ediyorlar, enteresanlar, yıldızlara bakıp geleceği görmeye çalışıyorlar, hayal kuruyorlar, bulutlardan şekiller yapıyorlar vs ama hırsları egoları var, yok etmeyi seviyorlar, çıkarları için herşeyi feda edebiliyorlar, benciller.. Yavşak insan sayısı da oldukça fazla, giderek herşey daha da kötü oluyor gibime geliyor benim…

  4. cok acık kast ettiğim sey yorumlara bakaraktan
    “yavşak olmaya hevesli ne çok insan varmış yaaa…”
    demen hosuma gitmedi sadece bu bana garip geldi yorum yapanlar hakkında soyledigin gibi dusunmedigine inanıyorum saygılar.

  5. yaaa benim için geri adım atmak çok zor oldu ama neyse:)faruk çağsak seni uyarından sonra tekrar okudum yorumları evet haklısın ben bir yorum takılıp kalmışım sanırım.ama garip derken neyi kastettin anlayamadım kardeş….sen de beni aydınlat

  6. “mideç” bilmiyorum ne diyeyim ama cok garip bi yorum yapmışsın soylemeden gecemeyecegim.
    su yorumlara bakıp yavsak olmaya hevesli ne çok insan varmıs demek nedir acaba?

  7. bu özdeştirmelere dahası eklenebilir:)insan onurlu bir varlıktır daha doğrusu onurlu olarak doğar.insan hak ve özgürlükleri de insanın onurlu bir varlık olarak dünyaya geldiği için ortaya çıkmıştır.ama gelin görünki bu onurlu varlığın kişiliği kırılgan bir yapıya sahiptir rüzgardan etkilenir.çünkü bencildir.yavşak kelimesi biraz ağır sanırım insan insan olduğunu düşününce bi garip oluyorrrr.yinede saygı duyuyorum kalibre:)

  8. ok seyhan,katılıyorum söylediklerine..yaşadığı dünyanın bile içinden çıkan yaratıklarız.bunlarda hemfikiriz zaten.kalibrenin yazdıklarına da katılıyorum.tek kelime üstünde durdum zaten,o da yavşaklık.nefret ettiğim bi tabir bu,burda herkese yavşak denmez,denilen insan kendini belli eder,tipinden,konuşmasından anlarsın adamın.belli sıfatlardan hiç hazetmem,o da bunlardan biri,o yüzden tepki gösterdim.saygılar…

  9. @brandy; İnsanların tamamen kötü olduğunu savunmamakla beraber çevresine ve birbirine en çok zarar veren canlı olduğunu bu yüzden de genelinin tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Yani “bu dünyadaki herşey bizim için” gibi bir mantık var mesela, bu nasıl bir egodur..

  10. üşenmeyip yavşaklığın anlamını araştırdım.evet,itiraz ediyorum,ben yavşak deilim.yavşaklık bela bişi,temizlemesi de zor.oha,ben de çok sinirlendim.tamam,hep ii şeyler yapmıyorz,hayvandan beter oluyoruz bazen ama insanı bu kadar (bişi dicektim neyse :)) ) her sıfatı benimsememek lazım,insanım ya vardır bende de..cık cık cık..neyse 70 milyon bizi izlio,sinirlenmemem lazım (75 mi olmuştukya,son sayımlardan haberim yok benim :))

  11. Bizde olup hayvanlarda olmayan birkaç özellik geldi benim aklıma; acımasızlık, canilik.. İnsanların yavşak olduklarına da katılıyorum, bu kadar kendini beğenmiş ukala bir canlı olamaz. İki ayaklı bir organizmasın işte sen de, faydasız işlere kullandığın aklının nesiyle övünüyosun ki.. İnsanlar diyor ya hep “ama biz düşünebiliyoruz”, naptın faydalı olacak çevrene övündüğün düşünme yeteneğinle? Aynı şeyi kendime de söylüyorum ben, o yüzden övünmüyorum “ben insanım kodum size” diye. Oha çok sinirlendim.

  12. 🙂 bitin yavrusu “yavşak” insanla alakası yok yahu 🙂 bizde olup hayvanda olmayan, hayvanda olup biz de olmayan özellik suan aklıma gelmiyor.
    öyle bir yaratılmısız ki yaratılmısların en üstünü de olabiliyoruz assagılıklardan daha assagı da olabiliyoruz garip ama gercek.

  13. sonunu nasıl bağlamışsın öyle.yavşaklık çok ağır bi ithamdır bildiğim kadarıyla,herkese kullanılmaz,hakedilmelidir önce :))ya da benim düşündüğümden farklı anlamı var,bilemiycim.neyse..ben bu yazıdan şunu çıkarıom yüksek müsadenle emrah,insanın içinde hertürlü hayvanlık var.yanlış mı?eline sağlık,saygılar efenim…

CEVAPLA

İnsan mısın? *